Sa zburrrrrram! Dar cum si cind?

flyingDaca totul merge conform planului, s-ar putea sa mai bagam o excursie minunata. Asa ca mi-am facut documentarea!

Asadar, teoretic, e perfect sigur sa zbori pina in saptamina 36 a sarcinii, insa aceasta intentie trebuie discutata in prealabil cu doctorul tau ginecolog. Exista situatii cind acesta iti va recomanda sa stai cuminte acasa: daca ai o sarcina multipla, daca ai diabet sau tensiune mare, anomalii ale placentei, singerari vaginale sau cheaguri de singe.

Chiar daca ai o sarcina fara complicatii, este bine sa eviti sa zbori in ultima luna, cind e foarte probabil sa intri in travaliu cind nici nu te astepti. Multe companii aeriene nici nu te vor lasa sa urci la bord daca data probabila a nasterii e cuprinsa intr-un interval de 7 pina la 30 de zile pina la data zborului (de frica sa nu nasti la …inaltime).
Cel mai bine e sa ai la tine o recomandare de la doctorul ginecolog, in care sa fie precizata data probabila a nasterii, pentru a evita orice disputa la portile de imbarcare. In orice caz, fiecare companie aeriana are reguli diferite despre cind si daca sa te lase sa zbori. Si bineinteles, trebuie luata in considerare si data de intoarcere.

Inainte de a pleca, doctorul ginecolog ar trebui sa-ti recomande un spital sau un cabinet la care sa apelezi in caz de urgenta in timpul vacantei tale. In plus, ar fi bine sa ai la tine dosarul cu rezultatele tuturor analizelor facute pina in momentul plecarii.

Citeste si sfaturi pentru un zbor confortabil

Daca totul este in regula cu tine si cu copilul tau, nu ar trebui sa ai nici o problema in timpul zborului. E important sa te faci cit mai comoda in timpul zborului. Cel mai bine e sa ceri un loc la mijlocul avionului, linga aripi pentru a avea un zbor cit mai lin. de preferat e sa stai pe locul dinspre culoar pentru a te putea ridica de cite ori vrei tu. Femeile insarcinate care stau nemiscate pentru periaode lungi de timp risca sa faca cheaguri de singe, asa ca asigura-te ca faci putina miscare, din ora in ora. Ar fi bine sa iti relaxezi (intinzi) picioarele la fiecare 30 de minute.
Cind stai asezata, ai grija ca centura de siguranta sa stea sub burta tot timpul, fara sa te apese. Bea multe lichide, in special apa pentru a elimina efectul de deshidratare al cabinelor de zbor.
Cofeina actioneaza ca diuretic, asa ca ar fi mai bine sa nu consumi cafea sau anumite sucuri inainte de zbor, pentru a nu face drumuri dese la toaleta. Din acelasi motiv, nu este recomandat consumul de alimente care produc gaze (varza, fasole, etc). Presiunea nu face decit sa accentueze efectele lor si sa iti faca intreaga calatorie un cosmar.

sursa:  babycenter.com

Cresc copii, povesti si visuri.

One Comment

  1. Os says:

    Eu sunt de parere ca trebuie sa ai mereu la tine dosarul cu rezultatele tuturor analizelor. Mai ales din luna a 7-a… ca nu se stie cand te-apuca 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *