Doamna cu sacu’

Am descoperit, fara voia mea, un nou sport extrem pe care-l practic cu succes zilele astea de cind s-a stricat masina de spalat. Consta in umplerea unui sac mare, negru, menajer cu rufe murdare, urcarea lui in spatele meu firav si plimbatul lui de acasa pina la garsoniera unde statea sor’mea, citeva scari de bloc mai incolo. Un ciclu complet consta in doua ture sub ochii vigilenti si suspiciosi ai vecinilor. La dus, mai e cum mai e, dar la intors, cu rufele ude si grele, povara imi da un aer dubios. Ma intreb de ce n-a chemat nimeni politia inca.

Da, stiu, mamele noastre spalau de mina, zi de zi, mult mai multe lucruri. Nu existau scutece de unica folosinta, spalau, fierbeau, uscau, o luau de la capat zi de zi. Nu sunt atit de buna ca ele, imi pare rau. Mi-e groaza sa spal de mina, n-am cind, nu ma pricep, obosesc, iar de fiert, cel mai mult am fiert un porumb tare. Fite, spuneti-le cum vreti, eu pina una alta ma plimb cu sacul negru pina cind voi lua o decizie. Care, vedeti voi, nu-i deloc usor de luat.

Situatia sta in felul urmator. Prima data, masina de spalat s-a stricat acum un an. Rezolv, eu, nici o problema, m-am batut cu pumnul in pieptu-mi mai mult sau mai putin generos. Am dat un search pe google, am deschis primul rezultat pentru “service autorizat Gorenje”, am sunat. “Buna ziua, bla, bla, bla. La final ii intreb, sa ma asigur ca ce scrie pe site e si adevarat. “Sunteti service autorizat?”

“Adica cum?”, se rasteste individu’ la mine.

“Adica oficial, original, stiti dumneavoastra, service autorizat”.

“Ce vrei, cucoana, sa-ti trimit un baiat din Cehia sau cum?”. Vocea devenise de-a dreptu’ mirlaneasca si libidinoasa.

Am inchis, m-am enervat, i-am predat problema lui Babic. Care reuseste sa gaseasca service-ul original, cu baieti de Romania, e adevarat. Suna, ne programeaza peste doua saptamini. Intre timp, eu plimb sacu’. Vin intr-un final, doi baieti, se uita, desfac masina, sau verdictul: “E panoul electric”.

“Ok, schimbati-l. Cit costa?”

“350 ron plus manopera”.

“Ok, ghinion, asta e”.

Se duc, cerceteaza, ne suna. N-au panoul electric pe stoc. Trebuie facuta comanda. Faceti, va rog. Cit dureaza? Doua, trei zile lucratoare. Ok.

Trec 2, 3 zile, trece o saptamina. Babicu’ suna din nou. Nu venise. Eu plimbam sacu’. Mai stam o saptamina. Intr-un final, ajunge piesa.

Vin baietii, schimba panoul. Masina merge, eu, fericita, renunt la sac.

Nu trece mai mult de o luna, si masina iar nu merge. Ii clipocea asa, un beculet si nu mai pornea. Babicu’ suna la baieti din nou. Vin, se uita, ne zic: “E panoul electric”.

“Bine, schimbati-l”.

“Va costa 350 de ron, plus manopera”.

Babicu’ se enerveaza. Eu, ca sa ma salvez, iau sacu’ si dau o tura cu el. Are un efect calmant. Cum asa, nu exista garantie la piesa? Pai sa vedeti, c-o fi, c-o pati.

Babicu’ ii trimite pe baieti de unde au venit, respectiv de la firma si se apuca sa citeasca legislatia, garantiile, drepturile consumatorului, tot. Aveam dreptate, o piesa noua are garantie 3 luni. Se apuca de scris mailuri, nu-i raspunde nimeni. Si atunci scrie mailul final, punindu-l in CC pe CEO-ul Gorenje world wide gasit si dumnealui pe Linked in. Nici el nu ne raspunde, in schimb, a doua zi, la prima ora, baietii vin cu un nou panou electric. Nu mai trebuie sa platim nimic, e ok. “S-a rezolvat”. Il schimba, masina nu merge. Baietii se uita bulversati la panoul electric nou, la cel nou, dar un pic mai vechi, la noi.

Eu strig sacul usor de git. Cu rasuflarea virtuala a conducerii in ceafa, baietii deschid meticulos masina din nou, o studiaza. Si atunci, ce sa vezi, bingo! Butonul pe care apesi ca sa pornesti masina are, in spate un piciorus, care transmite panoului electric comanda de start. Piciorusul era rupt. O rezolvam, zic baietii. Schimbam butonul. De fapt, placa de butoane, ca-s mai multe si se schimba cu totul. Zis si facut, o tulesc din nou. Din siguranta oferita de distanta dntre casa noastra si sediul firmei ne anunta telefonic ca n-au placa respectiva pe stoc. Asteptam sa vina, vine intr-un final, masina merge.

Pina lunea asta. Adica aproximativ un an si un pic. Cind iarasi butonul clipocea, pisicher, a paguba si masina nu pornea. Babicu’ suna baietii. Vine unul dintre ei. Deschide masina, face niste teste de senzori, o inchide, o deschide, o mingiie, o studiaza. Se aseaza pe vine. Pizza se aseaza pe vine linga el, intrebator.

“Ce are?”, il intreb si eu cu teama.

“E panoul electric”, imi raspunde el.

Respir, respir, respir. De 5 ori, adinc, potrivit regulilor zen forever.

“Sunteti sigur? Nu e cumva piciorusu’?”

Deja stiu multe despre service-ul masinilor de spalat.

“Sunt sigur, e panoul electric.” Baiatu’ stie si mai multe decit mine. ” Vreti sa-l schimbam?”

Si aici intervine dilema. Nu stiu daca vreau sa-l schimbam. Plimb sacul negru si ma intreb: ce vreau eu, de fapt? O masina de spalat si o viata normala, asta-i sigur. Dar cum sa le accesez?

Sa mai dam 350 de ron pe un panou electric indoielnic sau sa cumparam o masina de spalat noua? Daca luam una noua, de care? Eu vreau sa mergem cu copiii prin vacante, nu sa-mi petrec vara intr-o cuva centrifuga de inox. Si, in plus fata de un pret corect, mai am o intrebare, ce masina de spalat vine cu un service bun si normal la pachet? Pentru ca eu, sincer, m-am cam saturat.

Pina va mai ginditi voi si, poate, ma ajutati cu un raspuns, cu o idee, ma duc sa mai plimb sacu’ un pic. Ma concentrez sa vad mereu partea plina a…sacului si chiar nu e greu zilele astea! 🙂

Cresc copii, povesti si visuri.

Comments 8

  1. Sara says:

    Ariston (varianta cu uscator incorporat). E mare si te salveaza si in situatii gen: copilu’ a vomat pe plusul preferat si-l vrea tot p’ala. In maxim o ora plusul e spalat si uscat. Sau sotul care vrea fix aceeasi pereche de blugi a doua zi (curati si uscati). In rest nu prea folosesc uscarea decat in cazul lenjeriilor / prosoapelor (daca e musai).

    Masina e buna, am mai recomandat-o si pana acum n-am avut plangeri.

    Succes ! 🙂

  2. Cristina says:

    Noi avem Indesit, s-a stricat prima oara in garantie (de fapt, se slabise un surub de la suprasolicitare – copil mic + scutece textile = spalari dese) si atunci am gasit un domn la service-ul autorizat cu care am pastrat legatura si de care suntem foarte multumiti: vine repede, are tot timpul piese de schimb la el, preturile sunt ok si ne prezinta mereu toate variantele de pret cu garantiile aferente. Daca te intereseaza, iti pot da nr lui pe mail.
    PS Noi avem Indesit-ul de 5 ani jumatate, in afara de surubul acela s-a mai stricat o singura data. Mama are Indesit de vreo 8 ani, nu s-a stricat niciodata.

  3. Joe says:

    @Sara: Ok, multumesc, cercetez. N-o sa-mi iau cu uscator, ca noi n-avem situatii/ pretentii din astea. Si am eu grija nici sa nu apara :))

  4. Joe says:

    @Cristina: Domnul vine numai la Indesit sau si la alte modele?

  5. Ralu says:

    Dar de ce nu duci la tine masina de la garsoniera? Spala sora ta in draci cand vine in Ro? 🙂
    Asa plimbi doar masina o data, cost free.

  6. Joe says:

    Pentru ca…masina ei nu stoarce. Haha. E si mai veche, ar trebui reparata si ea. Adica tot dracu’ ala e.

  7. sorina says:

    Noi in ro am avut Samsung si a mers fara nici o problema in cei 6 ani petrecuti la noi in familie. Mai merge sI acum dar are utilizatori noi.
    Din experieta suedia Electrolux .miele si husqvarna sunt populare si duc multi ani in spate cu spalatorie comuna pe cam 10 familii. Dar ce recomand acum cu mare drag e sa Va luati uscator. Daca nu are loc unul separat macar o masina mixta. E f comod nu ai rufe de intins poti usca paturi perne pilote si in mijlocul iernii iar balconul devine loc de relaxare la o cafea sau o cina pe racoare seara tarziu.

  8. Cristina says:

    Cred ca domnul repara si alte marci, nu numai indesit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *